Tämän työviikon nollaus tapahtui eilen Lentävässä lapasessa, Puikkomaisterin lapaskirjan julkkareissa. Torstaina laitoin Pirjolle viestin, että mitä jos mennään samalla kyydillä.  Minulla oli vähän sellainen fiilis, että jos en sovi matkakaveria itselleni niin päätänkin perjantaina, että ajan töistä suoraan kotiin enkä enää todellakaan jaksa lähteä ajamaan Järvenpäähän.

DSC05355

Puikkomaisteri kertoi meille kirjan synnystä ja myös omasta neulehistoriastaan. Meillä oli jotain yhteistä tässä neulehistoriassa. Minä olin eskari-ikäinen kun salaa opettelin Mary Oljen kirjaa lukemalla neulomaan, kun äiti oli sanonut minulle, että et sinä nyt vielä voi neulomaan opetella. Ei tainnut olla äidillä silloin aikaa eikä kärsivällisyyttä opettamiseen.

 

Huomaan, että aika vähän otin bloggaamista ajatellen kuvia, Herkullisista tarjoamisistakaan ei minulla ollut yhtään kuvaa. Myös minä sain itselleni omaan ruokavalioon sopivaa pikkusuolaista, tuntuipa hyvältä.

DSC05361

Eva sormettomat, ovat kirjasta Puikkomaisterin oma suosikki. Näihin voisi todella upottaa jämälankoja. Ovat siis kerrassaan ihanat. Näistähän voi sitten jatkaa joko lapaset tai sormikkaat jos niitä tekee mieli.

DSC05362

Ihan ei reissu lapasteluksi mennyt, Lentävässä lapasessa oli avattu myös Tour de Sock 2016 näyttely. Oli upeaa nähdä kuinka erilaisilta samalla mallilla neulotut sukat näyttivät riippuen lanka ja värivalinnasta.

DSC05363

Suomalaiset neulojat ovat menestyneet hyvin Tour de Sockissa ja kyllähän se oli myös kuultavissa Lentävässä lapasessa, kun sukkajuttuja puhuttiin. Intoa ja osaamista ja nopeutta siis suomalaisilla neulojilla riittää.

DSC05364

Tässähän näitä riittää...

DSC05366

... ja vielä lisää. Joku saattaa täältä löytää omat sukkansakin. 

DSC05367

Olipa siis kerrassaan mukava viikon nollaus. Vielä erityisesti terkkuja Katille, jota en pitkään aikaan ollut livenä nähnytkään. oli kiva sinua tavata.

Puikkomaisterin lapaskirjasta minulla pääsevät luultavasti ensimmäisenä puikoille Allisonit. Kuitenkin ennen Puikkomaisterin mallia minun puikoillani on Lumi Karmitsan Tsiisukset, jotka neulon synttäreitä viettäneelle työtoverilleni.

Lauantaiterveisin seijap