Kyllä minä olemassa olen, mutta joku on vienyt minun bloggausaikani. Saattaa kyllä olla, että se on vähissä koko loppuvuoden, kun alkaa tuo opiskelu taas painaa päälle työn ohessa. Tänään pidän leirivapaata eläkeikäisten leiristä ja olen täällä vääntänyt paritehtävää aiheesta Johtaminen seurakunnassa, vinkkejä otetaan vastaan, jos jollakin on hyviä ajatuksia. 10 sivua pitäisi saada kirjoitettua.

Viime viikolla meillä oli tosiaan eläkeikäisten leiri ja aiheena oli Pyhä. Pyhä näkyi leirillä kaikessa. Ennen leiriä sain suuresti apua Pörröltä ja uskaltauduimme massailemaan. Massailun aiheena oli tehdä jotain joka tuo mieleen pyhän.

 

Uskallan laittaa kuvaa uuniin menossa olevista massailuista, tekemis kuvista tunnistaa leiriläisiä ja se ei ole tarkoitus. Vanhin leiriläisistä, joka oli 91-vuotias taisi massailla tuon alareunassa olevan ristin.
 

 
Massailuun oli siis valittavina liturgisten värejen mukaisia värejä ja sitten kädet olivat vapaat. Rintakoruja, helmiä, rannekoruja ja paljon muuta. Tässä kuvissa eivät kaikki näykään.


Iltakäsityönä minulla oli kirjoneulesukat. Niitä neuloin kun yritin mummojen kanssa valvoa olympialähetystä katsoen. Sukat valmistuivat, mutta en niitä edes vilauttele, sillä ne olivat testisukat Suuren käsityön kirjoneulesukka kilpailuun. Nyt on puikoilla samalla mallilla, mutta eri väreillä. Lähetän ne kilapiluun, mikäli kouluhommilta ne ehdin tehdä valmiiksi.

Teille huivitaitureille, joita tiedän täällä käyvän muistutukseksi, Suuren käsityön huivikisa. Vielä ehtii jotain kaunista tehdä.

Huomenna alkaa lapsilla koulu. Vilma menee vielä entiseen kouluun, mutta Oskari siirtyy isoon kouluun, jossa minäkin yläluokat ja lukion kävin. Vielä siellä on muutama minun aikana ollut opettajakin olemassa, mutta eivät ehkä Oskaria kuitenkaan opeta.

Nyt jatkan tuota tehtävääni jotta jää aikaa enkun sanoille ja opinnäytetyöllekin tässä viikon aikana.

Oikein ihania elokuun päiviä kaikille