Facebookin ryhmässä hurmaavat huivit on ollut salaisen huivin neulomisen ryhmä. Minä aloitin innoissani langasta jonka ajattelin olevan Rondon vilpoista villaa vuosien takaa. Lanka oli minulle jotain kautta kulkeutunut ja sen väri oli kovasti minulle mieleen. 

Neuloessa kuitenkin tuli oivallus, että ei kyseessä ollut Vilpoinen villa vaan joku paksumpi lanka, eikä se tulisi millään riittämään huiviin. Huivi saikin sitten päätöksensä kahden kaavion jälkeen, niin, että vaihdoin suuremmat puikot ja neuloin 4 ainaoikein kerrosta ja päättelin huivin. Minun mielestäni Salarakkaan torsosta tuli kaunis.

Ajattelin, että koska se valoisin aika vuorokaudesta menee kaupungissa töissä ollessa, niin miksi en sitten kuvaisi valmistuneita neuleitakin kaupungissa. Tänään se oli pieni haaste, sillä pakkasta oli 13°C ja tuuli oli kovasti kylmä.

Työhuoneesta Laivarantaan on 120 metriä matkaa. Jää näyttää tasaisen kantavalle, mutta eipä ole Vaakunan rantaan kukaan kävellyt ainakaan jään yli.

Ei se huivi tässä kuvassakaan näy, kunnolla, mutta kauniilta näyttää tuo Vanajaveden sairaala.

Päivi, joka Salarakkaan on suunnitellut on kyllä taitava huivien tekijä, niin ja niiden ohjeiden myös. Minulla on jo puikoilla seuraava Salarakas, joka toivottavasti on sitten täysikokoinen.

Malli:Salarakas, joka jäi torsoksi

Lanka: Tuntematon villalanka

Menekki: 133 g

Puikot: 4 mm


Minä sain tänään hyvän uutisen käydessäni korvalääkärillä. Minulla ei ole Menierin tautia, jota jo tässä ehdiittiin vähän epäillä. Nyt on kolmen kuukauden lääkehoito tinnitukseen ja sen jälkeen uudelleen audionomille ja korvalääkärille aika. Mieli on kiitollinen.


Elen otin ternimaidon pakkasesta sulamaan, meillä on tänään pannukakku ilta.

Pakkasterveisin leivinuunin lämmöstä seijap.