Lapaset ovat edelleen melkein samassa vaiheessa. Ei se sinisen kirjava Sukkamokka näy tuosta siniharmaasta pohjasta. Olen nyt yrittänyt jos minkälaista kuviota ja aina se hukkuu joukkoon. Jos kaikki ne  silmukat, jotka olen kokeiluissani purkanut, olisivat jääneet olisi yksi lapanen jo tehty. Jätän lapasen nyt tauolle ja lupaan, että neulon Fabel sukkani loppuun ja jatkan sitten. Olikohan tuo liikaa luvattu?

Villapallo pyysi kertomaan omasta suhteesta kirjoneuleeseen. Hmm... Kirjoneuleita olen tehnyt useita, tällä hetkellä olen lähinnä noita lapasia neulonut. Opiskeluaikana enemmänkin neuleita itselle ja ihania vauvaneuleita ystävien lapsille.

Jossain hyllyn kätkössä on se Suuri käsitykerho lehti, josta ensimmäisen kirjoneuleeni neuloin. Tein sen koulussa käsityötunnilla. Opettaja antoi luvan ostaa langan paikallisesta S-kaupasta ja ostin tätä Syreeni lankaa. Vauvan nutun pohja oli vaalean sininen ja siinä oli valkoisia vinosuorakulmioita. Samalla mallineuleella tein myssyn. Pitkään ne olivat minulle jemmassa ja annoin ne sitten ystäväperheen ensimmäiselle poikavauvalle (on nyt 19 vuotias).

Itselle neulottuja kirjoneuleitakaan ei ole enää jäljellä. Jossain vaiheessa aina kun kyllästyn niin annan ne eteenpäin joko ystäville tai kirpparille. Kirjoneule on kyllä minun juttuni. Aina täytyy olla myös jotain kirjoneuletta puikoilla. Miten sitä muuten pärjäisikään? Mieli tekisi neuloa itselle esimerkiksi se viimeisessä Taito-lehdessä ollut kirjoneulejakku, siinä olisi haastetta hetkeksi aikaa. Harmi, että sen jakun kuvaa ei näy tuossa lehden esittelyssä.

Hyvää viikon jatkoa kaikille. Täällä on satanut lunta ja sinivuokot ovat saaneet varmasti valkoisen peitteen.