Sain eilen ensimmäisen patalappuni valmiiksi.

Näitä lappuja olen tehnyt viimeksi 25 vuotta sitten. Nyt kysynkin oletteko te nähneet tälläisiä ennen? Voiko olla mahdollista että olen kehittänyt mallin itse, vai olenko sen jostain valmiista virkannut. Olen siis ollut koulutyttö, silloin kun noita olen viimeksi tehnyt. Sen muistan, että opettaja ei ole koulussa ainakaan mallia antanut.

Patalappu 1

Patalappu on siis virkattu verkko, johonka pujotellaan kahteen suuntaan ketjusilmukkaketjut. Tähän virkkasin reunan, sitä en ole ennen tehnyt.  Lankana tässä on Suvi, Novitan kampanjalanka aiemmilta kesiltä. Jos ei kukaan kiljaise, että olen varastanut jonkun toisen mallin, niin kirjoittelen ihan ohjeenkin tuon  lappun tekoon.

Patalappu talkoisiin mahtuu vielä. Kyselen täälläkin; Osaisiko joku tehdä talkoille nappia, jonka voisi ottaa matkaan? Patalappu talkoot blogi löytyy siis täältä.

Nyt kahville, sitten meidän perhe lähtee Aulangolle kylpemään. Saimme naapurista liput jotka meinasivat jäädä käyttämättä.

Hyvää sunnuntai päivää kaikille.