Aika menee tosi nopeata. Alkavalla viikolla tiistaina alkaa lapsilla koulu. Heimolassa kaikki hyvin. Blogi ei vaan ole päivittynyt, kun en ole malttanut istua koneella, tai pitäisikö sanoa koneilla. Sain ennakko synttärilahjan loppuviikosta. Minulla on nyt kannettava, joka kulkee mukanani opiskellessani. Kannettavan käyttöä olen harjoitellut, se on kuitenkin erilainen kun tämä pöytäkoneeni, joka on mac. Uskon, että opin senkin kanssa elämään. Oskari minulle on sinne lataillut tarvittavia juttuja, kuvien käsittelyt kuitenkin jatkossakin teen tällä macilla.  Se on kuitenkin niin näppärää tämän ohjelmilla. Vielä tuosta kannettavasta. Oikeasti siitä tulee Vilman kone, sitten kun minä olen saanut opiskeluni tehtyä. Eli se oli vähän niinkuin määräaikainen lahja.

 

Opiskeluasiat kutkuttelevat jo mielessä. HOPS:n tekemiseen olen varannut ajan opolta, sitä varten en matkusta Pieksämäelle vaan teemme sen netin kautta. Ekalle lähijaksolle, joka on Pieksämäellä, olen pyydellyt majapaikkaa Sanna-serkulta. Muutamia etukäteistehtäviäkin pyörittelen mielessäni, niin ja opinnäytetyön aiheitakin olen jo miettinyt. Siitä se alkaa.

 

Sitten tärkeää infoa neulojille. Keskiviikkona 10. elokuuta neulotaan kesäkahvila Suvirannassa (Turengintie 31) klo 17 alkaen ja sinne tulee Merja Mervillasta. Merjan kanssa on sovittu, että hän ottaa matkaan Dropsin uutuuksia ja vironvillaa. Toiveitakin hänelle ehtii vielä laittaa vaikka sähköpostin kautta ([email protected]). Nyt kannattaa siis tulla vaikka vähän pidemmältäkin matkaa, jos vaan ilta-aikaa löytyy. Terhi lupasikin Villa-klubilaisille asiasta informoida, olisihan se kiva kun tekisivät porukalla retken kunnan pohjoiseen taajamaan.

Elokuun neulomme siis vielä Suvirannassa, jos vaan säät sallivat kahvilan auki olon. Poikkeus kahvilan kesätauko on päättynyt ja olen siellä jutellut, että syksyn tullen saamme olla siellä pidempään kun nyt ovet ovat menneet kiinni jo klo 19. Tästäkin lisää sitten keskiviikkona.

 

Vielä loppuun pieni kännykällä otettu kuva lehtopalsamista. Se kukkii tuossa Mäkikulmantiellä aivan upeasti, mutta aamulenkillä ei ollut kameraa matkassa. Täytyy vielä käydä se kuvaamassa oikein kunnolla, että näette kuinka kaunis tuo kukinta on.