Olen taas kotona lomapäivällä, tänään vähän lyhemmän aikaa, kun odottelin lääkärin tuloa kierrolle. Lääkärin terveisenä oli perjantain magneettikuvauksen tulokset ja niistä oli selvinnyt, että aivokalvontulehduksen lisäksi minulla on aivotulehdus. Eli diagnoosini on meningoenkefaliitti. Hoito jatkuu samanlaisena, koska sama viirus tässä on aiheuttajana. Mutta nytpä tiedän, että ei ainakaan lyhene tämä tippahoito. Lääkäri oli tyytyväinen, että olen päässyt hoitoon ajoissa, ja voitte uskoa, että niin olen minäkin. Uusi asia on se, että minulla on autolla ajokielto, toistaiseksi, sillä tuo aivotulehdus saattaa aiheuttaa epileptisiä oireita. Huomenna onkin kaksi viikkoa siitä kun olen viimeksi autoa ajanut.

 

Neuropsykologin konsultaatio on edessä. Lääkäriä hämmästyttää se, että minulla ei ole muistihäiriöitä. Itse kyllä huomasin, että nimimuistini on kärsinyt, huomaan että en muista niin tarkkaan kun aiemmin. Mutta muutama ystävä ja läheinen onkin sanonut, että nyt olen normaalin ihmisen tasolla tuon nimimuistini kanssa.

 

Lasten syysloma on tämän päivän jälkeen alkamassa, nyt ovat molemmat jo kotona ja Vilma onkin tänään menossa 8 v synttäreille, eli jotain mukavaakin on tälle päivälle tiedossa. Isäntä vaihtaa talvirenkaita pihalla ja minä taas jo kohta pakkailen sairaalakamoja kassiin.

 



Tässä kuva sairaalan parkkipaikan laidalta lauantailta, tällä hetkellä ulkona taitaa melkein sataa vettä.

Oikein hyviä syyslomapäiviä teille kaikille joilla niitä on, pitäkää huolta itsestänne ja teille rakkaista ihmisistä ihan jokainen täällä kävijä.