Perjantai aamuna oli aikainen herätys ja ajomatka Riihimäen asemalle, sieltä junaan ja Helsingin asemalta sitten ratikka numero ysillä Länsisatamaan. Jälleen kerran tuli todettua, että ratikalla on paljon kivempi mennä satamaan, kun silloin aiemmin bussilla.

Kahdentoista naisen porukalla menimme lahden yli, luvassa hyvää seuraa ja lankaterapiaa. Reissusta ovat jo bloganneet Katju, jolle suurkiitos tämänkin reissun järjestelyistä, Kristiina, Mallaviri,Lila, Minna ja Arja .

Katju oli hoitanut järjestelyt upeasti, satamassa meitä odotti Toivo, taksin kanssa ja vei meidät Raasikuun Aaden villatehtaalle. Toivolle paikka oli uusi, ja hän pikkuisen ihmetteli, kun suomalaiset naiset osasivat pienessä Raasikun kylässä neuvoa, "seuraavasta sitten oikealle, no nyt sitten tuon mersun edestä pihaan, ja sitten ollaan perillä". Toivo soitti tehtaalta myös vaimolleen, kun oli niin ihastuksissaan paikasta.

Arja kuvasi meidän porukan kun pääsimme Aaden pihaan. Sitten luvassa lanka- ja väriterapiaa myös teille blogin lukijoille.

Hahtuvaa sateenkaaren väreissä

Musta-harmaa-violetti hahtuva

Villaa, josta voisi vaikka huovuttaa

Punasävyisiä lankoja

Sinisävyisiä lankoja

Lankaa, villaa, hahtuvaa...

Pussit täyttyvät

Ohuempaa hahtuvaa

Näiden liukuvärjättyjen lankojen takiahan tänne yleensä mennään...

... värejä on paljon, mutta kaikkea haluttua ei ollut nyt tehtaanmyymälässä, vaan piti hakea sitten Sadamarketin vironvillakaupasta.

Tässä Marsun ostoksia.

Reilu 30 kiloa villaa lankana ja hahtuvana lähti meidän mukanamme taksilla kohti Tallinnan keskustaa.

Toivo vei meidät hotellille ja odotti siellä sen aikaa, että veimme tavaramme sisään ja ajoi meidät vielä sitten Hermannille, eli jo entistä useampien suomalaisten tuntemaan Karnaluksiin. Aamun ajelut maksoivat noin 9 euroa/henkilö, ei siis ollenkaan paha hinta.

Minulle oli ensimmäinen kerta kun menin sisälle takaovesta, perjantai päivä ja hiljaista oli Karnassa. Saimme tehdä ostokset aivan rauhassa. Kassoilla ei ollut ruuhkaa, mutta tapansa mukaan kassat eivät pitäneet kiirettä.

Karnan jälkeen jakaannuimme pienempiin porukoihin ja kävelimme kaupungin keskustaan. Itse poikkesin ystävien kanssa helmi- ja nappikaupoissa. Stockmannin kahvilassa kävimme välipalalla, sillä meidän päivällispöytä varauksemme oli tehty vasta klo 19.

Kevätilta Tallinnassa oli kerrassaan kaunis, sininen taivas ja sirppikuu. Näitä saimme ihailla, kun kävelimme ruokapaikkaan.

Huomaan kuvanneeni vain alkuruuan ja jälkisuuan, tässä kuvassa siis alkuruoka. Annokset olivat kyllin suuria, että kyllä näillä jaksoi.

Kellariravintolan ikkunalla oli kynttilöitä, joiden juurella oli aikamoiset steariinikasat. Illallisen jälkeen taapersimme hotellille nukkumaan, jotta aamulla olsimme valmiit tekemään viimeisiä ostoksia ja siirtymään sitten kohti satamaa.

Hotellimme Gotthard Residents, oli kerrassaan viehättävä ja siellä kuvasin hiukan lauantaiaamuna.

Yksityiskohta portaikosta

Tuolla alhaalla ei tainnut enää olla kuitenkaan huoneita.

Lauantaiaamun kosteutta, aamulla satoi vielä räntää.

Muurilla myytiin kauniita sukkia

Kotimatkaksi meille oli varattu Owners cabinet. Olipa kerrassaan hyvä juttu, ei tarvinnut miettiä minne tavaransa laittaa. Tilaa riitti ja saimme rauhassa jakaa kokemuksia ja kuulla mitä itse kukin oli osanut.

Minä olin ostosteni kanssa maltillinen.

Aadelta ostin uutta väriä, taisi olla vähän niinkuin joku kokeiluerä. Tämä on 8/1, eli ohuempaa kuin tavallisesti olen ostanut. Minulla on idea, jonka haluaisin totetuttaa, saa nähäd tuleeko näistä suunnitelman mukainen kuttu, vaiko jotain ihan muuta. Tummaruskea villa halusi myös mukaan, ajatuksena on kirjoneule liukuvärjätyn kotoa löytyvän villan kanssa yhdessä. Minun Aaden ostokseni maksoivat tasan 10 euroa.

Karnaluksin ostokset näkyvät tässä, yhtä salaista juttua lukuun ottamatta. Mohaireista olisi tarkoitus tulla bolero, siniset silkkuvillat ovat kaveriksi kotona olevalle vaaleansiniselle. Led koukut olivat alle 2 euroa kappale ja pääsivät sillä verukkeella mukaan. Cloverin hihasilmukoiden lepuuttajia oli myös paikalla, joten nekin halusivat meille.

Matkalla saatiin myös yllätyspaketit Arjalta ja sain pienen paketin myös Katjulta, tätä kautta vielä kiitos paketeista. Kiitos teille kaikille muillekin reissussa olleille. Mukavaa oli, jälleen kerran.

Kotona odotti naistenpäivän ruusukimppu, tuntuipa sekin hyvältä näin hyvän reissun jälkeen.

Alkavan viikon isäntä on reissussa, aika tiivistä ohjelmaa tässä meillä kotikjoukoilla on luvassa, mutta eiköhän me selvitä.

Oikein rauhaisaa alkavaa viikkoa teille kaikille, jotka täällä vierailette.