Olen etsinyt muutaman päivän ohjetta lapasiin, jotka olen neulonut kolme vuotta sitten. Tiedän sen nähneeni sen jälkeen kun olen kotiutunut sairaalasta, joten kaukana se ei voi olla. Monistenippua ei kuitenkaan ole löytynyt ja eilen sitten neuloin kokeeksi taas Dominoneuletta.

Nalle-langasta syntyi tälläinen patalapun kokoinen lappu. Ajattelinkin siihen tehdä toisenkin puolen ja laittaa Patalapputalkoisiin. Olin jo nukkumassa illalla, kun mieleeni putkahti. Näin sen lapasen aloitan.

Nyt ollaan sitten jo edetty tuostakin kuvasta. Olen jo peukalon kohdassa. Alkuperäisen ohjeen olen ostanut Seinäjoen käsityömessuilta vuonna 2006 ja sitä myydään Rustoopuorissa. Verkkokaupassa on myös aivan ihana virkattujen lapasten ohje, jota tekisi mieli, mutta postikulut jne niin onpas kallispaketti, niin jää nyt vielä tilaamatta.

 

Vielä saatte arvata neliöiden määrää. Illalla iltakirkon jälkeen tai aamulla ennen kun lähden jonottamaan H1N1 rokotejonoon kerron lappujen määrän, jota en ole itsekään vielä laskenut.