Tämä aamupäivä meni isännän kanssa kaupungilla, oli sitä sun tätä hankittavaa.

Minua ilahduttaa uusi koneen vieressä oleva aparaatti. Vielä kun opin käyttämään tuota laitetta, joka kopio,skannaa ja tulostaa, niin sitten kaikki on hyvin. Nyt saa palauttaa tuon meillä "hoidossa" olleen koneen.

Kävin viime viikolla antikvariaatissa ja kirpputorilla. Olin tyytyväinen löytöihini.

355917.jpg

Nämä nalle-neuleet löytyvät Suuren käsityö lehden Parasta vauvalle kesä 1993 numerosta. Olen näitä tehnyt useamman ja kaikki ovat lähteneet maailmalle. Ohje on villalangalle, mutta minä tein Novitan Alabamasta. Lehden nähdessäni sen ostin, sillä olen hukannut omani. Omat lapseni eivät näitä neuleita ole saaneet. Huomasin nelleja katsoessani miettiväni ja siunaavani niitä jo lähellä rippikouluikää olevia nuoria joille näitä aikanani neuloin.

355929.jpg

Nämä kaksi lehtistä tarttuivat mukaan SPR:n ota mukaasi laatikosta.

355913.jpg

Tämä kirja huusi päästä mukaan isolta kirpputorilta. Olen sitä jo puoli vuotta katsellut ja miettinyt. Saattaa olla että kaikki nuo ohjeet ovat tuossa paksussa Mary Oljen kauneimmat käsityöt kirjassa, mutta tämä oli sentään alkuperäinen.

355922.jpg

Tämä kuva on Mandarin petitin ohjevihkosta. Minulla on kuvan neule Vilmalle ollut työn alla muutaman vuoden. Ensin tökkäsi siihen, että en saanutkaan paikallisesta liikkeestä kaikkia värejä lankaa. Seuraavaksi siihen että vaikka tein pienimmällä koolla niin siitä olisi tullut iso, koko ei vaan meidän sirolle neidille käynyt ollenkaan. Kaivelin esiin pussin jossa tämä neule on ollut koskemattomana kohta 2 vuotta. Olen tehnyt pääntien kavennukset tuohon leppäkerttujen kohtaan ja nyt se olisi Vilmalle napapaita. Edelleen leveys riittää. Eli taidanpa purkaa pääntien ja jatkaa leppäkertuista.

Nyt kävi ruokakutsu. Olemme sopineet, että perheen miesväki laittaa tällä viikolla ruuat.

Kaunista alkanutta pakkasviikkoa