Sain tämän syksyn snyltäni itsenäisyyspäivän paketin, ja langasta oli pakko neuloa itselle Suomi-sukat. Vilmakin olisi halunnut itselleen sukat täsätä langasta, mutta minä pidin pääni ja sukat tulivat minulle.

Malliksi vailtsin tutun Pitkät Mutkitellen-sukat Ullasta. Mutta olipas aika jännä juttu, kaksi kertaa piti jättää tämäkin aiemmin neulottu malli jäähylle, kun aivot eivät suostuneet ymmästämään mitä ohje tarkoitaa. Ihan siis en ole vielä entiselläni sen meningoenkefaliitin jälkeen, mutta pikkuhiljaa, ajattelen.

Nämä sukat valmistuivat Tapaninpäivänä, kun ajelimme mummolaan. Viimeistely jäi sitten kotona tehtäväksi. Tarkimmat huomaavat, että ohjeen lukemisesta huolimatta, olen tehnyt pitsineuleen myös sukan pohjaan, mutta ei haittaa minulla.

Ihan eivät mene nilkan valkoiset raidatkaan tasan, mutta ei tahtia haittaa.

Suomi-sukat

Malli: Ulla-neule

Pitkät Mutkitellen-sukat

Lanka: Regia 4 säikeinen

Menekki: 89 g

Sukat neulottu 2,5 addin pyöröpuikolla Magicloop tekniikalla, kantapää tiimalasikantapää Ullan ohjeella sekin.

Nämä sukat saattavat olla vuoden viimeinen valmistunut käsityö, elleivät Vilman sukat ehdi valmistua, mutta mikään hätähän tässä ei ole. Seuraavaksi otan puikoille jotain tosi pientä kahdelle pienelle, otaka eivät vielä minun tietääkseni ole syntyneet.

 Nyt lähden tekemään muutaman kinkkupiirakan pakasteeseen, niin saadaan loppu kinkku käytettyä.

 

Hyvää keskiviikko päivän jatkoa teille kaikille.