Eilen alkoi lapaskuu ja minun ensimmäiset lapaskuulapaseni valmistuivat kymppiuutisten aikaan. Lankana oli Sandnesin palett superwash. Puromaisesti värjätty konepestävä villalanka.

 

Tykkäsin neuloa langasta. Puikot olivat neloset (suositus 4,5-5,5), jotta lapaset vähän pitäisivät tuulta. Käteen lapaset kuitenkin tuntuvat pehmeiltä, joten olin tyytyväinen puikkovalintaan.

 

Malli:peruslapanen (lapsen koko)

(silmukoita 32, peukalokiilassa 12+lisätyt 2)

Puikot: 4 bambu sukkikset

Lanka: Sandnes palett superwash, väri 0578

Menekki: vajaa 50 g

 

Lapaset ovat nyt Vilmalla koulussa, joten en nyt tuota menekkiä punnitse. Onhan mulla kyllä lankakerän jämä täällä, että se kyllä onnistuisi ;-). En yrittänyt mitenkään passata värejä ja olen itse ihan tyytyväinen lopputulokseen, eikä tuo erivärisyys tyttöäkään haitannut.

 

Tänä aamuna isäntä on lähtenyt työmatkalle Tanskaan. Minulla on illalla Qvidi Mina kurssi ja mummi tulee tänne lasten kanssa. Nyt mietin, otanko puikoille uudet lapaset, vai virkkaanko Qvidi Mina lappuja. No, ehkä teen kumpaakin.

 


Marraskuun maanantaiterveisin Heimolasta.