Vilman päivän illassa ollaan. Nimipäivä vieras joukko kutistui mummiin. Miten se onkin aina tämä toukokuun viimeinen viikko tälläinen. Mummi tuli viime yönä Haapsalusta ja oli kovasti odotettu vieras. Haapsalun pitsiä ei tullut tuliaisina, mutta minä sain kerän sukkalankaa.
2524098945_4fe6e46c72.jpg

Sen verran mummin matkasta, että oli siellä kaatunut ja on naamastaan sen näköinen, että ei voikaan mennä lauantaina lakkiasiin kahvin keittoon ja tarjoilemaan. Minä siis korvaan häntä. Jännää. En ole niitä hommia tehnyt sen jälkeen kun olen oikeat työt aloittanut, ennen sitä ja opiskeluaikoina olin kyllä vakituinen köksö tuttavien ja vähän vieraampienkin juhlissa.

Viikonloppuna on käynyt mieluisia vieraita enemmänkin ja minä sitten jätin laulujuhlatkin eilen illalla suosista väliin. Kurkkua kaihertava kivun poikanen ja rakkaan kummitytön vierailu yhdstettynä riittivät syyksi.

Nyt menen laittamaan lapsille iltapalaa, palailen ensimmäisiin vieraisiin kun saan kuvat Vilman ryijysarjasta. Kivaa alkanutta viikkoa kaikille. Minulla on tiedossa Linnanmäen reissu työporukalla keskiviikkona...