Vilman kanssa on vietetty päivä Mallinkaisten entisellä koululla huovutuksen merkeissä. Vilma sai valmista, minulla jäi kotitöitä . No, onneksi ensi viikko on minulla lomaviikko, joten aikaa saattaa olla. Kiire ei ole, koska ennen kun voin jatkaa työni täytyy kuivua kunnolla. Vilmalta sain luvan hänen työtään kuvata.

 

Kun kaava oli piirretty (minä piirsin) oltiin jo tässä vaiheessa.

Muovikaavan alla oleva alue pitää kastella ja saippuoida. Vielä on kuivia kohtia.

Sitten on jo päällikerroskin tehty ja huovutusvauhti on niin kova, että valoverho ei meinaa päällä pysyä.

Vielä on pikkusen liian iso.

Mutta, mitäs tästä sanotte? Aika ylpeä olen tyttärestäni 9 v. Hattu syntyi aika helpolla. Nyt saavat pakkaset Vilman mielestä kestää.

Tässä on minun työni alkuvaihetta. Muoviset ympyrät jäävät tuohon täplien päälle.

Sitten tähän tulee toinen kerros ja kaava jää väliin. Seuraavat kuvat ovatkin sitten valmiistä työstä.

Meillä oli ihana huovutuspäivä. Kiitos Helena opelle. Onneksi saadaan vielä viikon päästä jatkaa. Silloin ajattelin ottaa pohjaksi mummon vanhan rikki menneen kirkkosilkin ja huovuttaa siitä merinovillan kanssa kaitaliinan.

Kotona isännälläkin on jotain työn alla. Tarvikkeet uuteen kitaraan tulivat torstaina. Mutta siitä sitten enemmän kun työ etenee.

Lauantai illan terveisiä Heimolasta.