Tähän isänpäivään laitan teille minulle rakkaan laulun sanat. Kaikki muu siinä pitää paikkansakin,  mutta aamun  verkkojen kokeminen ei kuulu minun muistoihini. Isän kanssa tehtiin kyllä paljon muuta, mutta ei käyty kalassa.

Minun isäni sinua muistan.
Näen selkäsi leveän.
Kuulen laulut ja vihellyksen,
hellän huumorin keveän.
Minun isäni sinulle laulan.
Sinä opetit laulamaan,
ja vieläkin vuosien jälkeen
siitä voimaa saan.

Minun isäni, katseesi lämpö
yhä tietäni valaisee
ja opettaa salaisuutta:
pieni suurempaa tarvitsee.
Rakas isäni, minulle näytit
miten laulavat peipposet,
minne pääskynen rakentaa pesän,
ketun askeleet.

Rakas isäni, sinulle laulan.
Ota sanani kätketyt.
Tahdon kaikista vuosista kiittää.
Toivon sinulle onnea nyt.
Sinä osoitat, että on täällä
syli suurempi kaikkia,
ja takana meren ja metsän
on Jumala

Rakas isäni, aamun tullen
tulit minua noutamaan
ja kuiskasit korvaani hiljaa:
Tyttö, verkkoja soutamaan.
Vaikka aina ei kaloja saatu,
verkkoon aarteita kätkettiin.
Nyt ne varhaiset souturetket
ovat rakkaat niin.

Sanat Anna-Mari Kaskinen

Sävel Pekka Simojoki

Näytteen laulusta voi käydä kuuntelemassa täältä. Laulu löytyy siis levyltä Taivas on tie.

Meillä kotona isäntä on herännyt lasten lauluun ja aamupala on syöty. Mummi tarjoaa meille ruuan ja illaksi menemme isänpäivän iltakirkkoon. Isäntä soittaa orkesterissa ja minä pääsen taas laulamaan, viimeksi olinkin sairaalassa.

 

Oikein hyvää ja siunattua isänpäivää kaikille.