Minun apupupuni on pikkuista vaille valmis. Kaulaliina pitäisi neuloa ja ommella kiinni.




Tässä pupulla on kaulassa Melli-langan pätkä.

Pupu koostuu seuraavista langoista.
Pupun valkoinen
Sandness Lanett luonnonvalkoinen kaksinkertaisena
Housut
Novita Florica vihreä kaksinkertaisena
Pusero Sandness Tove punainen kaksinkertaisena ja Sandnessin Smart keltainen (yksinkertaisena)
Kaulahuiviin laitan sitten näistä väreistä jotain.

Puikkoina 4,5 bambu-sukkapuikot

Olen päättänyt että minun pupuni ovat 100 % villaa. Toivoisin, että myös ne joita täällä kotipaikkakunnalla haastan pupuja tekemään tekisivät ne 100% villasta. Kauhulla  muistelen kun äiti-Teresan peittoja tehtiin urakalla ja jossain vaiheessa villan kaverina alkoi olla kaikkia mohair ja keinokuitulankoja, jopa siinä määrin, että villaa oli alle puolet. Näin, se niin helposti lipsuu siitä alkuperäisestä ajatuksesta.

Novitan Neulomossa oli joku kysellyt SPR:ltä lanka-asiaa. 100 % villan lisäksi saa kuulema käyttää laadukkaita lankoja, kuten Nallea ja 7-veljestä. Mietin vaan, että jos minun Nalle ja veikka sukkani, alle kuukaudessa normaalissa kotikäytössä nyppyyntyvät.  Haluanko sitten laittaa, sitä nyppyyntymään, näihin pupuihin jotka ovat varmasti kovemmassa käytössä kun minun sukkani. Tuossa 100 % villassahan on ideana se villan itsestäänpuhdistavuus ja se että voi pestä kylmässä vedessä.

Otavan sivuilta löytyy myös asiaa Apupupusta.

Nyt leikkaamaan Oskarille housuja. Kaavat sain aamulla piirretyksi ja jos nyt sitten siirtyisin seuraavaan vaiheeseen.