Lokakuu on alkanut sumuisissa ja sateisissa merkeissä. Sellainen sumumainen sade on koko ajan ilmassa.

Ollaan Vilman kanssa kahden kotona, isäntä lähti aamulla Brysseliin ja Oskari on kaverin luona naapurissa. Aamulla oltiin mikkelinpäivän perhekirkossa ja mummi tahtoi sen jälkeen viedä meidät syömään.Joten enkelien ja lasten päivää on vietetty.

Sain perjantaina paketin. Appivanhempien syntymäpäivälahja tuli
Pietarsaaren kautta.

 

 Nämä ovat minun ensimmäiset alpakkalankani. Ovat niin ihanan pehmeitä.
Kiitos!!!

Eilen kävi Prismassa ja ostin Novitan kampanjalankaa Mondoa.




Meinasin tehdä ponchon salomoninsolmuilla, mutta en olekaan tyytyväinen siihen jälkeen mikä tulee. Taidan siis tehdä jotain ihan muuta.

Langan tiedot ovat:
75% akryylia, 25 % villaa, käsinpesu 30 asteessa
8 s = 10 cm, 12 krs =10 cm puikot 10

Onhan tuo lanka aika paksua kun olen viisi päivää neulonut tätä.



Tästä tulee Pitsihelmainen kietaisujakku Novitan kevät 2006 ohjeella. Lankana on siis Nalle colori turkoosi.

Kiitos
Helminallelle, että tieto Venäjä-keräyksestä leviää. Helmis teki keräysnapin ja on myös blogissaan keräyksestä kertonut.

Kirkossa tapasin muuten opettajan joka on minua opettanut eka ja tokaluokalla. Oskarille hänet esittelin. Ope sitten kysyi Oskarilta, arvaatkos mitä tuo äitisi on minulle koulussa opettanut. No eihän me sitä tiedetty. Minä olen ekaluokalla kuulema sanonut "Kun lapsella rupee näkö seisoessa hämärtämään, niin lapsi on pyörtymäisillään." Tuota sanomistani en muista, mutta sen muistan että minut laitettiin mansikka kuurille, kun en aamuhartauden aikana meinannut pyörtymättä pystyä seisomaan. Olin nuorella opettajalla ensimmäinen pyörtyilevä oppilas. Näin sitä jää opettajien mieleen ihan hassuista asioista.

Tapasimme myös lasten edellisestä päiväkodista yhden hoitajan, tuntui aika ihanalta. Huomasin, että on ollut melkein ikävä.

Hyvää mikkelinpäivän jatkoa kaikille.