Joku aika sitten sain Kipakalta viestiä, että olen voittanut arvonnassa, johon en tiennyt edes osallistuneeni. Tänään tuli paketti joka oli mieluinen. Vilma omi itselleen tuon ihanan pompulahuivin. Saan sitä ehkä joskus lainata Silmänisku. Olisi kuulema minulle kuitenkin liian pieni. Ei se kyllä olisi, mutta antaa nyt lapsen hetken aikaa sitä pitää, kun tuli noin iloinen mieli.

 

Muu paketin sisältö onkin sitten vain ja ainoastaan minulle, no isäntä saattaa saada vähän suklaata, jos sattuu olemaan kotona kun avaan paperin.

 

Kerroslaskuri, joita ei koskaan ole liikaa, haarukkapitsi haarukka, eilen juuri oli puhetta haarukoinnista ja sanoin, että pitäisi minun nyt saada oikeasti jotain edes valmiiksikin, kun paikalliset Martat ovat pyytäneet minua vieraakseen haarukoinnin merkeissä. Olisiko tämä ollut nyt merkki siitä, että pitää ottaa haarukka kauniiseen käteen? Ihanan perhos heijastimen myös löysin paketista. Kiitos Kipakka!

Olen menossa tosiaan ensi viikolla Marttojen vieraaksi, aiheena on Villasukat. Onko vinkkejä? On minulla ihan ajatuskin olemassa, kun nythän on Novitan mukaan ainakin pro villasukka -vuosi. Villasukat liittyvät työhönikin, kun niitä jaamme vanhuksille, ja villasukan kautta moni saa kuulla evankeliuminkin ja on ne villasukat vaan niin ihanat, kun sen rakkautensa ja rukouksensa voi niihin neuloa mukaan.  Martathan neulovat niitä pieniä sukkia synnytysosostoille jaettavaksi. Joten ajankohatinen on tuo aihe  ainakin. Sitä mietin, että pitäsikö ottaa yhteyttä maakunnan lehteen ja kysyä, että onko tänne tulossa maakuntasukka kilpailua, Kainuun tapaan. Novita-lehdessä nimittäin sanottiin, että kaikki maakuntasukat on tarkoitus kerätä kirjaksi tämän vuoden 2009 lopulla. Eikä ainakaan minun silmiini ole sattunut vielä muita sukkia, kun nuo Kainuun sukat.

Nuutinpäivän iltana tätä kirjoittelen. Joulu on korjattu pois. Vielä joulukoristelaatikot ovat alakerran lattialla, pitäisi ne siirtää yläkerran laipioon. Siellä ne saavat odottaa tämän vuoden joulua. Kynttilöitä poltellaan edelleen. Antavat vähän valoa tähän mustaan ja märkään keliin. Härkäviikot ovat alkaneet. Nyt paiskitaan töitä härkien lailla laskiaiseen asti, sitten aloitetaan paastonaika ja valmistautuminen pääsiäiseen ja taas on juhlan aika.