Minulla on ollut tapana, että kesäkukat hankitaan juhannukseen mennessä, ja tänään sitten lähdin kesäkukka ostoksille. Mielessä oli kyllä pelko, löytyykö enää mitään. Useampana päivänä olin kukkia katsellut ympäristön puutarhoilta ja kaupoista., mutta mikään ei miellyttänyt silmää. Oman kylän puutarhalta sitten löysin mieluisat. Oli siis päivän ainoa käynti paikkakin.

Tässä kukat vielä laatikossaan, mutta nyt jo paikoillaan, mullat lampaan papanoilla tehostettuna.

Meidän perheessä on jo vitsi, että äitihän ei koskaan voita mitään arpajaisissa . Olen nimittäin viimeisen viiden vuoden aikana voittanut aika paljon. Perjantaina minulle soitti poika Lifesta. Olin Hämeenlinnan liikkeessä osallistunut heidän kesäkilpailuunsa. Krill kapseleita meiltä nyt löytyy.

Jo aikaa sitten voitin Kujeen arvonnassa. Aapeli on kotiutunut meille hyvin ja odotteli tänään jo juhannusruusun kupeessa, josko pääsisi puikoille.

Puikoilla on kuitenkin teinipipo Vilmalle joten Aapelin on maltettava odottaa.

Vilman teinipipo langat ostettiin lappeenrannan reissulta Pyöröpuikosta. Pyöröpuikosta ostin myös nämä.

Ajatuksena oli pinaattitunika, mutta nyt teksikin mieli tehdä villatakki iteselleni, mutta tuo lankamäärähän ei siihen riitä. Pitäisi saada samaa värjäyserää, vielä yksi kerä. No asia jääköön hautumaan.

 

Juhannus aatonaaton terveisin seijap