Olen tässä jo pidemmän aikaa miettinyt kuinka saisin edes jotenkin puikkoni pysymään järjestyksessä. On ollut laatikossa sellainen ruokailuväline lokerikko, on ollut peltistä pötkylää ja työkalupakkia, muuta ei vaan pelitä minulla.

Isännälle olen näyttänyt blogistaniasta hienoakin hienompia puusta tehtyjä järjestelmiä, mutta ei ole ilmestynyt sellaista minulle. No, terapeuttisessa mielessä lienee nyt tärkeämpi rakentaa kitaraa.

Tänään sitten nappasin palan kangasta komerosta ja olen ommellut pussikon työhuoneen seinälle.

345148.jpg


Kuvasta tuli luvattoman epätarkka. Valo vaan ei näin illalla enää riitä. (Nurkassa odottaa asentamista iso loisteputkivalaisin)

Ylhäällä vasemmalla on kaksi riviä sukkapuikoille. Oikealla 2/3 korkeudesta on pyöröpuikoille. Koko alarivi on on pitkille puikoille, joita en juurikaan käytä. Yllätyksekseni huomasin omistavani 5 paria 4 pitkiä ja  4 paria 3,5 pitkiä puikkoja.

Keskiosassa vasemmalla on taskut, joihin voi sitten laittaa esim ne kotelossa olevat numero 15 pyöröpuikot ja ihanat 30 cm pitkät addin pyöröt ja muuta pientä neulomiseen liittyvää tavaraa.
345144.jpg


Kanttinauhaan kiinnitetty puikkomitta pysyy paikoillaan, eikä ole aina hukassa, silloin kun sitä tarvitaan. Lisäksi on kaksi kanttinauhaa, joihin voi sitoa jotain pientä. Puikkojen kokoja en merkinnyt mitenkään taskuihin. On hyvin epätodennäköistä, että kuitenkaan niitä paikoilleen laittaisin.

Virkkuukoukut eivät saaneet paikkaansa tästä lokerikosta. Niille teen luultavasti sellaisen perinteisen rullaksi kierrettävän jutun. Niin, tai pysyisivätköhän ne tallessa siinä aterin kotelossa?