Meillä on rapissut öisin pään seudussa. Ihan oikeesti, ei siis sellaisia ääniä, vaan ihan oikeita ääniä. Olen luullut että ne rapinat tulevat seinän välistä. Sunnuntai -iltana totuus paljastui. Tiedättehän sen sellaisen jyväpussin, jolla hartioita haudotaan.? Vilma toi sellaista minulle ja sanoi heti, että äiti tämähän on rikki. Niinpä niin, pienet hampaat olivat nakertaneet pussiin reiän. Nyt meillä ei enää siis ole jyväpussia hartioita varten, ja kun uusi jossain vaiheessa tulee sitä ei säilytetä enään makuuhuoneessa, ei ainakaan ilman suljettavaa muovista laatikkoa.

Hiirulainen, näin ainakin oletan, oli sitten tyhjentänyt tuota jyväpussia ja minun lankalaatikkoni pohjalla oli kilo jyviä. Oli lienee tehnyt sinne talvivarastoa. Mielenkiintoista oli se, että varasto oli Nalle-lankalaatikossa, jossa oli yksi kerä vanhaa Neoviuksen juhla-alpakkaa. Juhla-alpakasta puuttui pätkiä ja se kerä pääsi roskikseen. Nalle-lankoihin ei oltu koskettu hampailla ollenkaan.  Kaikki tuon laatikon langat oli ostettu kirpparilta. En tiedä mitä teen noiden pilkullisten Nalle-lankojen kanssa.

 Voitte kuvitella, että olen siivonnut eilisen illan makuuhuonetta. Kaikki lankalaatikot olen käynyt läpi ja tänään on edessä tuon yläkerran aulan kaikkien nurkkien siivoaminen.

Isäntä haki meille uuden vekottimen.

DSC07027

Saa nähdä kuinka tuo toimii? Toivottavasti niin, että saamme nukkua ilman jyrsijöitä jatkossa.