Tämän palmusuununtaina kirjoitetun päivityksen olen laittanut tulemaan ajastimella ja sen pitäsi päivittyä silloin kun alimman kuvan ensimmäiset oksat ovat jo käytössä.


Reissu käsityönä on ollut Emiliat, toinen Emilia pari, jota olen siis neulonut. Tammikuun Emiliat löytyvät täältä. 

Lankalaihikseen liittyen en ole ostanut näitäkään varten uutta lankaa, vaan langaksi olen ottanut vuosikerta langan Novitan Colorin. En ole varmaan mitään valmista tuosta langasta koskaan tehnyt, kun aina vähän jännittää kuinka nuo pätkävärjätyt käyttäytyvät neuloessa. Näissä sukissa värit asettuivat mielestäni hyvin.

Untitled

Puikkoina olivat 3 mm carbonaatti puikot, ja lanka juoksi kyllä kerrassan miellyttäväti näiden puikkojen kanssa. Koko on reilu 38/39 luulisin, ainakin minun jalkaani ovat turhan isot. Kuvassa ovat pingoitettu koon 38 sukka blokkereihin.

Emilia on mallina kerrassaan ihana, tykkään kovasti. Nalle colori oli aikanaan 150 gramman kerässä, joten uskaltauduin tekemään pitkähköt varret, kun lankaa kerran oli. Kerästä jäi siis vieläkin vaikka raitalangaksi ja riittäisi kyllä vielä vaikka kämmekkäisiinkin.

Untitled

Emiliat
Lanka: Nalle Colori
Menekki: 103 grammaa
Puikot: 3 mm 

 

Näiden Emilioiden jälkeen lankalaihikseni tulos on 981 g. Huomasin, että niin haipakkaa on ollut, että Ravelryyn en ole huomannut laittaa kaikkia valmistuneita, onneksi olen kuitenkin muistanut blogata ne jotta pysyy tämä laihiskin kurissa. Totuus on kuitenkin, että en saa kiloa kasaan maaliskuun loppuun mennessä, sillä maanantaista keskiviikkoon on musikaalitreeniä alkaen heti työpäivän jälkeen ja kestäen ilta puoli ysiin. 

Eilen kävin vesisateessa keräämässä pajunkissoja. Ensi viikolla olen menossa erääseen hoiva yksikköön pitämään hartauksia lähes joka päivä. Hartaukseen osallistujat vaihtuvat päivittäin ja ainakin alkuviikolla aloitamme palmusunnuntain teemalla. Kun meillä ei ole palmun lehviä, niin käytämme sitten pajun oksia. Kotiin vietäväksi jokainen saa sitten oksan, joita palmusunnuntain aamupäivällä olen askarrellut.

Untitled

Vielä haluan kanssanne palata palmusuununtaihin ja jakaa lego-evankeliumin, jossa Jeesus ratsastaa Jerusalemiin. Alkaneellaviikolla kirkkovuodessa muistellaan Jeesuksen kärsimystä, mutta siihen kärsimykseen ei jäädä vaan jatketaan matkaa kohti Pääsiäisen juhlaa.