Olen eilisestä asti pitänyt facebook väkeä jännityksessä, kun kirjoitin, että minulla odottaa Knittingroomin paketin kakkososa postissa. Ykkösosan tilauksesta sain tuotua kotiin maanantaina ja luulin, että siinä olisi koko tilaus, jonka tein joitakin viikkoja sitten. Kun paketin avasin, niin huomasi, että vain tilauksen suurin ja kellein osa tuli siinä erässä.

Olen kaivannut hyvää neulonta valoa tupaan ja nyt minulla on sellainen.

http://www.flickr.com/photos/31348466@N00/12326395384/

Ihailkaa lamppua, älkää huomatko harmonin päällä olevaa Ikean enkeliä ja ylimääräisiä led-kynttilöitä.

Tällä lampulla on myös symbolinen merkitys. Sattuneesta syystä se muistuttaa minua isästäni, jonka kuolemasta tuli vajaa kaksi viikkoa sitten kaksikymmentä vuotta. Olen varma, että hän toivoi, että olisin tällä lailla itseeni satsannut.

http://www.flickr.com/photos/31348466@N00/12326393544/

Lampussa on varsi, johon voi laittaa ohjeen ja vielä suurennuslasikin, jos alkaa näkö heikkenemään. Luulenpa, että nämä on tarkoitettu pistelijöille, sillä Knittingroomhan on samaa firmaa Atelje Margarethan kanssa, mutta pelittävät etenkin pitsi- ja kirjoneuleessa.

Varressa on myös lokerikko, johon minulla jo pääsi neula, päättelyitä varten ja silmukkamerkkejä. Pienet sakset ja mittanauha, pitää myös laittaa, jotta löytyvät sitten aina omalta paikaltaan.

Tilasin samassa tilauksessa myös kokeeksi neuleohjeen. Minulla on jemmassa Mokkasukkaa vuosien takaa ja ajattelin, että siitä tulisi tälläinen takki. Tänään oli sitten paketin nouto postista ja siellä oli tämän takin ohje ja siten magneettilevyt, mallipiirroksen seuraamisen helpottamiseksi. Ei tähän neuleeseen vaan niihin pitsi- ja kirjoneuleisiin.

http://www.flickr.com/photos/31348466@N00/12326378254/

Tässä "viivottimessa" on magneettiliuskat ja vastakappaleet, joiden väliin ohjeen voi kätevästi laittaa. Paketissa oli kaksi ohjeviivainta

Tämä oli ensimmäinen tilaukseni Knittingroomista ja tilasin kaikki postiennakolla, ja hyvinhän tuo toimi. Tilausta tehdessäni kirjoitin lisätietokenttään noista magneettiviivaimista, että olisin ne halunnut tilata, mutta niitä ei löytynyt Knittingroomin puolelta. Liitin kenttään Atelje Margarehan puolelta niiden tilausnumeron ja niinhän ne tulivat sitten samassa paketissa. Mitään viestiä, ei asiasta kuitenkaan minulle asti tullut etukäteen. Nythän nuo viivaimet löytyvät jo Knittingroomistakin.

http://www.flickr.com/photos/31348466@N00/12326397344/

Tässä kuvassa näkyy myös, miten lamppu oli esitelty yhdessä laatikossa olleessa valokuvassa. Valo suoraan kattoa kohti. Kuvassa näkyy myös lamppu, joka minulla on ollut tuvassa neulontavalona. Lamppu on Isäni 50-vuotislahja keväältä 1991, äidin ostettua itselleen modernimman lampun pääsi tämä lamppu meille tupaan. Nyt täytyy miettiä vähän uusia järjestelyjä, jotta vanhemmalle lampullekin löytyy paikka.

Huomenna on tämän vuoden ensimmäinen laulutunti Vallilassa. Ihana yllätys oli kun Voice of Finlandin uusi kausi alkoi, meidän lauluope Elina oli kisassa ja pääsi jatkoon Michaelin tiimissä. Laulutunnilla Vallilassa käymisestä joku on kysynyt, onko siinä mitään järkeä, mutta eihän se ole kotoa kun tunnin matka ja se kaikki aika joka siellä ollaan on laatuaikaa isännän kanssa.

Keskiviikko terveisin seijap