EDIT: Lopussa ja senkin jälkeen vielä lisäys

Seuraavat kuvat eivät ole minun kuviani, vaan Arjan. Siis jos kuvia onnistun siirtämään. Jostain kumman syystä Arjalla ei onnustu kuvien siirtäminen Flickrn kautta ja minä nyt sitten kokeilen, kuinka minulla käy.

2696517930_77f4a9d236.jpg

Keisarinkoskethan ne kuvaan putkahtivat.

Siis onnistuu se Vuodatuksen ja Flickrn yhteistyö Arjankin kuvilla. Keväällä kun Vuodatuksen kuvagallerian kanssa oli tosi paljon ongelmia opettelin tuon flickern käytön.

Lyhyesti se on siis näin. Kun kuvat on ladattu Flickeriin (johon olet aiemmin reksteröitynyt), klikkaat haluamasi kuvan auki. Kuvan yläpuolelle tulee erilaisia tekstejä, add note, send to group jne.  Valitse teksteistä all sizes ja klikkaa se auki. Näkymä on seuraava

Available sizes:

Square
(75 x 75)
Thumbnail
(100 x 89)
Small
(240 x 214)
Medium
(500 x 445)
Large
(1024 x 912)


 

sitten valitset kuvakoon, jonka haluat blogiisi linkittää ja klikkaat. Minä käytän yleensä mediumia. Rullaat alaspäin ja sieltä löytyy teksti

2.
Grab the photo's URL:

Maalaa teksti jonka löydät alla olevasta ruudusta, ja paina copy. Vuodatuksen puolelta ota kuva jossa linkki, siis tuolta yläpalkista. Pastaa maalaamasi linkki ruutuun. Minä teen sen Hannun vaakunan ja V-kirjaimen kanssa. Muuten se ei onnistu. Ja kas, vauvan paita Bambu plussasta on kuvassa.

2695704977_32fe90c5d9.jpg

Tein tämän ohjeistuksen nyt näin, jos siitä vaikka olisi apua jollekin muullekin. Vinks TiinaP, joka suunnittelet omaa blogiasi.

Toivottavasti onnistuu näillä ohjeilla.

EDIT:
Arja onnistui, mutta kokeilen vielä Sadun ohjeella, eli niin, että otetaan se pidempi rimpsu sieltä all sizes alta. Niinhän siellä neuvotaankin käyttämään vaihtoehtoa 1, mutta minulla se ei kyllä pelitä. Niinkus näätte, tyhjä kohta jää tuohon alle.



Sitten kokeilen niinkuin Hepsi tekee, eikä mitään tapahdu kun painan oikeaa näppäintä kuvan päällä. Minulla ei siis tule oikealla painalluksella mitään tekstiä.

Ainoa tapa millä minä saan kuvat Flickeristä on siis maalaamalla tuon kohdan, jossa on seuraava teksti

2. Grab the photo's URL:

Hoh hoijaa, nyt lähden kuitenkin laittamaan sapuskaa perheelle, jätän nämä ihmettelyt toiseen kertaan.

EDIT 2:
Satu H:n kommentin  tähän laitan ja sehän sitten selittääkin, miten sen kuvan laitto onnistuu sillä pidemmällä rimpsulla.

Satu H vielä
25.07.2008 - 11:46
siis sillon kun käyttää sitä koodirimpsua niin se laitetaan tietenkin tekstiin koodinäkymässä...ei sen kuva-kuvakkeen kanssa..