Lapset ovat kotiutuneet leiriltä väsyneinä, mutta onnellisina. Siitä se taitaa leireily alkaa. Hyvi oli kaikki mennyt ja uusia kavereitakin oli löytynyt. Virpomavitsoja ja maalattuja puumunia oli kotiintuomisina. Kauniita kaikki.

Itse olin päivän rippikoululaisten kanssa. Ihana joukko nuoria, joiden kanssa juhannuksen jälkeen aloitetaan leiriä. Huomenna menemme joukolla klo 12 jumalanpalvelukseen, vielä pitää tänään esirukous sinne valmistaa. Vaikka tuo rippikoulutyö on aika kaukana vanhustyöstä,  joka on minun työtäni, niin kyllä minä rippikoulusta tykkään.  Niinkuin aikaisemminkin olen sanonut, ovat nuo nuoret niin fiksuja kyseleviä ja kaikella lailla mukavia.

Kotkot-kanojen tekemiseen on ollut niukasti aikaa. Vilman kanan olen kuitenkin saanut valmiiksi.

2334804451_1b0434b907.jpg


Lankana on siis Novitan Huopanen ja neulahuovutukset ovat kotoa löytyneitä hahtuvia, sillä ei täällä meillä päin ole Hahtuvaista kaupoissa näkynyt.

Malli: Novita kesä 2008
Lanka:Huopanen valkoinen 200 g
Huopanen oranssi 100 g
Koukku: 10
Huovutus 40 asteen kirjopesussa muun pyykin mukana, sisään kassiin ja päähän ommeltuna muovipussit.

En ole oikein tyytyväinen, mutta Vilmasta oli ihana. Lähinnä tuo huopumistulos harmittaa, kana muuttui jotenkin likaisen väriseksikin. No, pääasia, että kanan omistaja tykkää. Kanan sisältä kurkistaa Vilman Ylläksen tuliainen.

Oskarin kanakin kyllä valmistuu pääsiäiseksi. ei paljoa enää puutu, mutta huomiselle en sitä yritä.

Oikein hyvää viikonlopun jatkoa kaikille.

Kuvitelkaahan tähän se virpoja.

Virvon varvon vitsasella,

kosken kevätpajusella,

terveyttä toivottelen,

siunausta siivittelen,

onnea oksalla tällä.