On torstai päivä ja minä olen kotona tähän aikaan. Sattuman sanelema juttu.

Olin eilen fysioterapiassa ja sieltä pois tullessani vastasin portaissa työpuhelimeen ja astuin vähän portaan sivuun. Eilen sitten vasenta jalkaa kuvattiin nilkasta ja jalkapöydästä Mehiläisessä. Ei onneksi murtumaa, mutta paha nyrjähdys. Kytkin jalka ei siis ole oikein luotettava, joten ainakin tänään jäin kotiin töistä. Niin ja on tuo jalka kyllä tosi kipeäkin, särkylääkkeillä mennään ainakin muutama päivä.

 

Kotipihan kukkia olen aina silloin tällöin kuvannut, ja niitä tuolta koneen syövereistä koitin hakea. Tälle puutarhalta ostetulle kesäköynökselle en löytänyt nimeä. Kuka tunnistaa?

Kriikunapensaat ovat levinneet, tästä Jaana saisit nämä perheellesi hakea . Aika komean näköisiä ovat ja olen antanut niiden odottaa rauhassa.

Vielä eivät kuitenkaan kriikunat ole kypsiä. Nyt taitaakin jäädä poimiminen jollekin tervejalkaiselle, joka uskaltaa tikkaille kiivetä. Toivottavasti saadaan kerättyä talteen.

Tyrnipensaaseen tuli yksi marja. Tätä yhtäkin ihmettelen, sillä meillähän on vaan yksi pensas. Uskomatonta mutta totta kolme muuta pensasta meni jänisten tai myyrien suihin, jotta marjoja saadaan jatkossakin täytyisi varmaan ostaa muutama tyttö ja muutama poika pensas.


Talo on hiljainen, Isäntä on työreissulla Tallinnassa ja lapset koululla. Minä taidan seuraavaksi tutustua sukkasadon ohjeisiin. Osaanpa sitten apuemoilla sukkasadossa, joka alkaa ihan kohta. Heippa!