Loppu kesä on täynnä tapahtumia, perjantaina ja lauantaina vietettiin Hämeenlinnassa Fredrikan kesää. Linkissä olevasta kuvagalleriasta näette hyviä kuvia, jotka on otettu perjantaina ja lauantaina. Minä nappasin muutaman kuva lauantaina, kun kävin tapaamassa tuttuja käsityöläisiä.

DSC03759

Jennille, minulla oli asiaa, samalla oli hyvä katsella kaikkia uusia malleja ja värjeä joita hänen koruihinsa on tullut.

DSC03760

Cobblerinan Sannan kanssa jutellessani Jenni laittoi minulle ketjun koruun, jonka sain häneltä ennen itsenäisyyspäivän juhlia. Silloin jätettiin ketju laittamatta, kun vielä emme tienneet mitä osia käytetään kampauksessa. Tässä kuvassa siis kaksi ihanaa naista, joilla oli osuutta asustamisessa suureen juhlaan.

DSC03763

Sannan myyntipöydälläkin oli toinen toistaan ihanampia asioita. Täältä Nelliinan vaatehuoneesta voit käydä katsomassa upeita kuvia, siellä taitaa olla pöydällä vielä se kännykkäkotelo, joka pääsi minun mukanani uuden puhelimen koteloksi. 

DSC03768

Tässä nämä Fredrikan kesän ostokseni nyt ovat. Eikö olekin ihana kännykotelo ja nyt on koru valmiina odottamassa sopivaa tilaisuutta, jonne sen voin laittaa.

 

Perjantaina kävin Wetterhoffin myymälän puolella hakemassa pientä tarviketta, jota tarvitsin huiviin, joka lähtee kohti Novitan ja Yhteishyvän huivikilpaa. Huivikilpailua varten olen ostanut 300 grammaa Novitaa ja ne kaikki olen neulonut ja kaikki lähtee eteenpäin. Nämä lankaostokset eivät siis vaikuta lankalaihikseen kumpaankaan suuntaan. Kuvia, en kuitenkaan vielä voi laittaa, sillä kilpailuaikaa on vielä jäljellä.

Vielä tärkeä asia, lauantaina tarkistin Wetterhoffilta, että Hohtoneulonnan SM-kisa päivämäärä on perjantai 2.10. Nyt laittakaahan kalenteriin ylös ja suunnaksi silloin Hämeenlinna. Varmaan nyt kun Fredrikan kesä on ohi tulee pian tiedotetta hohtoneulonnastakin. 

Huomenna alkaa sitten Aslak. Tänään kävin tuossa 11 kilometrin päässä tsekkaamassa paikan, että osaan mennä oikeasta ovesta sisään ja viedä auton parkkiin oikealle paikalle. Vielä ei ole kassi pakattuna loppuun asti, eikä päätetty mikä on käsityö, joka lähtee matkaan. 

Tänään olen myös kovasti käynyt läpi hyllyjä ja kaappeja, joissa käsityökirjojani säilytän. Hukassa on kaksi kirjaa alan epäilemään olenko jollekin ne lainannut, enkä muista kenelle. Toinen on vanha kirja Suomalaisia sukkia ja muita neuletöitä ja toinen on Sukkasillaan.  Enemmän kuitenkin uskon, että nyt kun olen tänne kertonut kirjojen menosta jemma-nimiseen paikkaan ne putkahtavat esiin.

 

Oikein rauhaisaa alkavaa elokuuta kaikille, tämä lähtee nyt pakkaamaan...

sunnuntaiterveisin seijap