Sattuneesta syystä kävin tänään kurkistamassa Yhteishyvä lehden nettisivuja. Kyllä, kyllä siellä oli alkanut lapaskilpailun äänestykset. Lapaskilpailusta ilmoiteltiin kesällä sekä Novitassa, että Yhteishyvässä ja päätinhän minä taas kerran osallistua. Tällä kertaa eivät lapaseni yltäneet yleisöäänestykseen, niinkuin silloin muinoin ET-lehden äänestyksessä. Vuosi sittenhän lukijat, siis te äänestitte minun lapaseni voittoon. Siitä KIITOS teille edelleenkin. Täältä löytyy mallit ET:n kolmeen suosikkipariin.

IMG_0446-normal.jpg

Näiden lapasten juttu on kierteinen valejoustin, niinkuin yläkoulun käsityönopettajani minulle opetti. Lankana on Nalle ja uusi Nalle taika, joka toi kovasti mieleen vanhan Nalle colorin. Kolmas pari oli tämä, jonka kelpuutin lähtemään. Viimestelemättä ovat lapaset joissa taikan sijaan oli Nalle Luotopolku kanervaa, niistä ei vaan tullut niin hyvät kuin olisin toivonut. Pauliinan kanssa valittiin kuvioneuletta, ja loppujen lopuksi se sirppineule joka alussa oli valintana ei ollut ollenkaan sopiva, kun hukkui aina pohjaväriin.

IMG_0444-normal.jpg

Lapaset

Malli: oma

Lanka: Nalle

Nalle taika

Menekki: yhteensä 65 grammaa

puikot: 3 mm

 

IMG_0447-normal.jpg

Tahdon luottaa siihen, että joskus nämä lapaset lämmittävät jonkun käsiä Keski-Aasiassa, jonne kaikki kilpailuun osallistuneet lapaset on luvattu lähettää.

Hei, teille kaikille täällä kävijöille. Käykää tekin nyt äänestämässä omia suosikkejanne, minä jo kävin.

Olin muuten lauantaina ja sunnuntaina töissä. Radiojumalanpalveluksen, jossa olin, voi käydä kuuntelemassa vielä 5 päivää, eli 29.9. asti Ylen areenasta