Suokaa anteeksi, jos tulee kamalasti kirjoitusvirheitä. Tippakanyyli on oikeassa kämmenselässä ja kirjoittaminen ei ole ihan kamalan helppoa. Koitan vastailla teille kysymyksiin, joita olitte laittaneet.

KristiinaS kysyit, kuinka osasin mennä lääkäriin. Sain kaksi viikkoa sitten sunnuntaina selkäni kipeäksi ja samalla alkoi päänsärky ja huuleen nousu herpes rakkula, ties kuinka monetta kertaa. Maanantaina menin työterveyshoitoon ja sain särkylääkityksen lumbagoon. Illalla nousi kuume ja jälleen tiistaina työterveys kutsui. Siinä vaiheessa päätyi lääkäri vielä flunssaan ja hoitona lepo. Yöllä sitten päänsärky yltyi ja kuume nousi melkein 40°. Aamuyöstä isäntä havahtui kun pyörryin vessaan. Palasin vielä omaan sänkyyn, mutta sitten päädyimme ambulanssin tilaamiseen ja aamu kuudelta olin jo Kanta-Hämeen keskussairaalassa. Minun osaltani ensiavussa kaikki meni hyvin, vähän oikein harmittaa, kun en muista minua hoitaneiden lääkärien nimiä. Osastolle pääsin sämänä päivänä Askiloviiri tippa kädessä.

 

Aivokalvontulehdus todettiin selkäydinpunktiolla. Selkäydinneste oli kirkasta, joten tiedettiin  siinä vaiheessa että on kyse viiruksen aiheuttamasta tulehduksesta. Bakteeritulehduksessa olisi ollut samea neste. Minun kohdallani tuo viirus on Herpes ja siksi siihen onkin olemassa hoito (Askloviiri).


Minulla ei ollut niskajäykkyyttä, joka on yksi oireista, tai sitten en sitä tunnistanut, kun päänsärky oli niin mieletön. Tänä aamuna tuntui ihan ihmeelliseltä kun yksi hoitajista sanoi, että enää viikko ja sitten tippahoito on ohi. Olen siis kaksi viikkoa kulkenut kanyyli jommassa kummassa kädessä. Luulen, että ei tule ikävä kun siitä luovun. Askloviiri on aineena niin kova, että suonet eivät sitä meinaa kestää. Eilen illalla en pysytynyt sukkaakaan neulomaan kun sattui käteen niin kovasti. Mutta se yksi mahtava asia on se, että päänsärkyä ei ole ollut enää viiteen päivään.

 

Ystävät jaksavat ilahduttaa ja muistaa. Tänään sain terveisiä Oulun käsityömessuilta.

Höh, miksi tuo kuva on kääntynyt kyljelleen? Meidän piti Marin kanssa tavata kahden viikon päästä kun olin menossa työmatkalle Ouluun. Matka jää nyt minulta tekemättä, mutta Mari laittoi minulle palan Oulua tänne. KIITOS sinulle Mari, olen tosi iloinen tästä toripoliisista. Se lähtee mukanani sairaalaan.

Eskariopeni kävi hakemassa eilen sairaalasta tunikansa. Se oli hänellä hyvän näköinen. Olin tyytyväinen, että se onnistui niinkin hyvin. Nyt on luvassa tunikatauko. Lucariini, ei minustakaan ollut ihan kaikista selkein ohje tulkita, tein joitain omia muutoksiakin.

 

Täällä paistaa aurinko ja on ohut lumiharso maassa, Isäntä on juuri keittänyt kahvit ja nyt lähden kahville ja sen jälkeen omaan suihkuun hiustenpesuun.

Kiitos teille kaikille kun olette muistaneet ja muistatte.