Olen tänään putsannut rukkiani. Nyt se ei enää näytä niin harmaalta.

Tosin tuossa valkoisessa lumihangessakaan se ei näytä ihan niin kauniilta, kun se on. Tässä kuvassa kuitenkin näkyy se ero, joka on isoon osaan vanhoista rukeista. Arjan kanssa jo todettiin että rukkimme ovat samanlaisia, vaan eivätpä ne olekaan. Arjan rukki on täällä. Minun rukissani on vain yhdet reisipuut (sanotaanko se niin?) molemmin puolin, kun noissa Kiikan rukeissa on kahdet. Minulla on sitten tuollaiset ruostuneet ohuet raudat penkistä reiteen.

Meillä isäntä lupasi jo, että pystyy tekemään lyhtyosan tuohon rukkiini, jos vaan saa mallin jostakin. Niin, ja miksi ei pystyisi, kun kerran pystyy kitaroitakin rakentamaan .

 

Oskarin kanssa käytiin tänään hiihtämässä. Oskari aukaisi minulle peltoladun ja minä sitten kiersin peltoa ympäri. Kunnan koneladut olivat ja ovat vieläkin avaamatta. Isäntä pääsee nyt sitten avatuille laduille hiihtämään, kun me muu joukko lähdemme kirjstoautolle.