Ei tullut meille vappuaaton neulojia. Ymmärrän sen kyllä ihan hyvin. Siksihän minäkin meille olin kutsumassa, kun ei näin kauniina vappuaattona haluaisi kotoaan lähteä minnekään.

Neuleasioita olen järkkäillyt illallakin, vaikka en nyt sitten oikein neulonutkaan. Hepsi oli löytänyt kaappinsa perältä aarteita. Mietin että olenko ihan oikeasti omilla rahoillani ostanut tuota neulekerhoa jo ennen rippikouluikää. Minulle nimittäin tuli tuo sarja neljä vuotta ja aina sen itse maksoin kesätyörahoillani. Kotikotoa sitten hain tälläisen satsin.

2454978516_4a62cf2597.jpg

Tilaukseni on alkanut 1985, eli ne 1982 vuoden kirjat olenkin ostanut kirpputorilta ja siksi ne tuntuivat Hepsin blogissa niin tutuilta. Kuvassa on kaksi pikkukanisota ja kotona oli jo yksi kansiollinen niitä malleja joita olen  neulonut. Niitä malleja on muuten aika paljon.

2454978498_0c9a55310f.jpg

Myös nämä kirjat toin kotiin. Näistä en löytänyt vuosilukua, mutta luulen että lukioaikaisia nämäkin. Nämä molemmat setit ja silloin ilmestyneet Novita-lehdet ovat olleet minun neulomiseni perusta yläaste ja lukio aikana.

Tiedättekö mistä meillä yleensä tietää että on vappu? Silloin naapureilla Wepitetään. Eli ajetaan Wepi-nmisellä kärryllä lietettä pelloille. Tänään on tosissaan tuoksunut, kuitenkin lämmin ilma ja vieno tuuli ovat vieneet hajut mennessään. Huomenna ei varmaan huomaakaan tuota hajua.

Moni on kertonut että tänään grillataan. Meillä grillikausi alkoi jo eilen kun kiinalaisella katukeittiöllämme laitoin possua ruuaksi. Ehkä huomenna grillataan lisää kun mummi on luvannut pyöräillä meille kylään.